Skicka Vykorts köpvillkor
Skicka Vykort drivs av Cardly Print AB organisationsnummer 559171-8399. Dessa villkor gäller mellan Skicka Vykort och våra kunder. Svensk lag är tillämplig på alla avtal mellan Skicka Vykort och kund.
När du gör en beställning på Skicka Vykort accepterar du att vi använder dina personuppgifter för att genomföra och slutföra din beställning. När du beställer ger du oss och våra underleverantörer rätten att hantera dina bilder. Vid beställning accepterar du också att vi kan skicka ut erbjudanden till dig, detta i egen regi eller tillsammans med ett samarbetsbolag. Som kund hos måste du vara över 18 år, i enlighet med distansavtalslagen. Dina personuppgifter hanteras i enlighet med vid varje tid gällande personuppgiftslagar och vår integritetspolicy.
Betalning av din beställning sker med Swish eller kort via Dibs. Som kund har du möjlighet att betala med kreditkort (Visa, Mastercard/Eurocard) eller Swish. Alla priser är inklusive moms, momsen är 25%. Känslig information såsom kortnummer skickas alltid krypterad (SSL) till Dibs för att utomstående inte skall kunna komma åt informationen. Informationen lagras inte av Skicka Vykort utan skickas endast vidare till Dibs. Överallt där känslig data skickas är överföringen krypterad.
Lägger du din beställning innan kl. 12:00 trycker vi ditt kort och lägger det på lådan samma dag. Postnord levererar normalt dagen därpå. Om det har gått mer än tre arbetsdagar utan leverans hör då av dig till kundtjänst på hej@skickavykort.se och uppge ditt ordernummer.
Var extra noggrann när du anger din leveransadress, Skicka Vykort ansvarar inte för ej levererade vykort om mottagarens angivna adress är felaktig eller kundens namn inte är synligt på adressen.
Om ditt kort har skapats med en företagskod kommer du att få ett företagsunikt budskap, eventuellt även bild/logotyp, tryckt på baksidan av ditt kort.
Skick Vykort levererar endast till mottagare inom Sverige.
Skicka Vykort förbehåller sig rätten att inte trycka leverera kort med sexistiska, rasistiska eller olämpliga bilder/budskap.
Om det är något fel på ditt vykort, eller om du inte skulle vara helt nöjd med din beställning, kontakta då gärna vår kundtjänst på hej@skickavykort.se och beskriv så tydligt som möjligt eventuella fel eller varför du är missnöjd. Om vi bedömer att det är något fel på vykortet ersätts du självklart med ett nytt. Det bildmaterial som du väljer att ladda upp hos oss och som går vidare till tryck skall reklameras senast inom 30 dagar från leverans och sparas därmed under denna tid. Därefter raderas det.
Vi reserverar oss för eventuella fel såsom prissättning, tekniska fel eller felaktig information på Skicka Vykorts tjänster. Varje gång du använder Skicka Vykort-appen förbinder du dig till att följa de gällande villkoren. Skicka Vykort förbehåller sig rätten att när som helst ändra i dessa villkor.